недеља, 2. фебруар 2014.

Песме за 8.март за предшколце и прваке


                                                             Сликe су преузете са сајта lenagold.ru

РЕЧ МАЈКА-Славко Луковић

Мајка је љубав, зна је цео свет,
она је врт и у њему најлепши цвет.

Мајка је сунце и кад дан се смрачи.
Она је најдража звезда која зрачи.

Мајка је тема:неисцрпна, вечна
она је реч горда, слаткоречна.

Ни у једном речнику нема је драже
мајка и љубав-једна другу траже.




Моја мама-Никола Вујчић

У болести крај постеље
ко ми с лица чита жеље?

Ко ми знојно чело хлади?
Ко ме нежно руком глади?

Ко ми тужном сузе брише?
Ко ме воли понајвише?

Сад ћу одмах рећи вама:
Нико други-него мама.



ЗАХВАЛНОСТ МАЈЦИ-Мира Алечковић

За твоје бесане ноћи
које си од мене крила,
за бриге и сузе твоје,
хвала ти мајко мила!

За несташлуке моје
које сам често чинио,
мјолим те,  мајко опрости,
јер сам још мален био!

За све пољупце твоје
које си мени дала,
за нежну и топлу љубав,
хвала ти, мајко, хвала!

НОВЕ ИГЛЕ-Гвидо Тартаља

Кад порастем, 
проналазач бићу.

Измислићу
игле нове,
много боље него ове:
да се у њих шире уши,
па да моја бака стара
може конац, да удева
лако-чак без наочара;

да не гунђа кад удева,
већ да пева.



ТРЕБА ЗНАТИ-Анто Гардаш

Треба знати
мајку дочекати
кад уморна 
са посла се врати.

Треба знати
мајци осмијех дати
живот ћеш јој тиме уљепшати.




ЏЕМПЕР-Саша Трајковић
(За мајку Вукосаву)

Мајка никад не одмара,
за најмлађе своје дете,
стари џемпер мајка пара
један нови да осплете.

И док јутра плава свићу,
у џемперу новом бићу.
А на њему, шаре, птице,
шта ће рећи девојчице_

Девојчице ко од шале,
нови џемпер много хвале.
За сав умор, са све муке,
мајци љубим златне руке.



МАЛО МОЈЕ-Исмет Бекрић


Већ сам висок као тата,
брци ми се први роје,
ал' ми мама ипак каже:
''Мало моје! Мало моје!''

Имам брата старијега
њега се висине боје,
ал' и њему мама тепа:
''Мало моје! Мало моје!''

Понекад и ја чујем
тихе речи баке своје,
када мојој мами каже:
''Мало моје! Мало моје!''



Осми март-Иштван Латак

Насмејаних висибаба дан,
први букетић-коме да дам?

Мами, сестрици, другарици,
а уз цвеће најлепша жеља.

Нек за њих пупи, нек се расцветава
нарцис и љубичица плава.


ДАР ЗА МАЈКУ-Јован Јовановић Змај


Ухватићу,
зрачак сунца
што ми родно
село злати.

Однећу га
вредној ткаљи:
појас ће ми 
изаткати.

И кад дође 
празник мама,
мајци ћу га
даровати.



Две баке-Агнија Барто

На једној клупи у парку
седеле две бакице.
Причале у сумраку:
-Имамо све петице!

Једна другој честитале,
пружале, радосне, руке,
иако су петице добиле
не баке, већ унуке.



ПОЗДРАВ БАКИ-Михаљ Кисеља

У бакино, топло, меко крило
спустила се унучица мило.
Потражила свелу руку штедру,
и здравицу изрекла је ведру:
-Твој осмех је бако, нама слава,
поживи нам дуго, дуго, здрава!
Малена сам, поздрав исто тако...
А сад причај, неку причу бако!


Мајчица, мој анђео-Станко Враз

Сад ми чело љуби,
сад ми власи реди,
сад ми лице глади,
сад ми очи гледи.

Сад ми љуби очи,
сада љуби усне,
сада држи руку,
сад ми њоме прети.

На уснама спазим
смјешак јој љувени.
Ај, та мајка ми је
анђелак милени. 



Реч мајка-Славко Вуковић

Мајка је љубав, зна је цео свет,
она је врт и у њему најлепши цвет.

Мајка је сунце и кад дан се смрачи,
она је најдража звезда која зрачи.

Мајка је тема:неисцрпна, вечна,
она је реч горда, слаткоречна.

Ни у једном речнику нема је драже
мајка и љубав-једна другу траже.

Како сам дошао на свет

Најпре је носећа била мама.
Носила ме у утроби где је мркла тама.

Онда је носећи био тата.
Годинама ме је носио око врата.



МАМЕ

Прво дете:
Имате ли нешто за маме?

СВИ:
Имамо крило, длан и раме.

Друго дете:
Када су маме тужне и саме?

СВИ:
Добри су крило, длан и раме.

Треће дете:
А када нешто заболи маме?

СВИ:
Нек нам ставе главу у крило, на длан, на раме.

Моја мајка-Слободан Вујачић

Најлепше име.
Најдражи осмех.
Очи најмилије.

Наручје меко.
Пружене руке.
Крило најтоплије.


Треба знати- Анто Гардаш

Треба знати
мајку дочекати
кад уморна
са посла се врати.

Треба знати
мајци осмијех дати.
Живот ћеш јој
тиме уљепшати.

МОЈА МАЈКА

Има једна дивна жена,
много добра, много вредна,
много дара мени пружа,
мене зове моја ружа.
Она је као најлепша бајка,
а то је моја мајка.

ОСМЕХНИ СЕ МАТИ

Буди срећна мати,
Сунце нек те злати,
нек ти око сија,
мати најмилија.

Осмехни се мати,
и Сунцу и цвету,
и мени и тати
и целоме свету.
Божидар Тимотијевић

КАД ЗВИЈЕЗДА ПАДНЕ С НЕБА

Кад звијезда падне с неба
кажу да нешто пожељети треба.

Може се пожељети свашта:
лутка, лопта, чоколада,
да весело цвркуће врапчић сиви…

Кад падне звијезда,
најљепше је пожељети,
да мајка дуго, дуго живи.
               Мирослав Ковачевић

 О МАЗАМА

Мамине мазе,
на чистоћу пазе,
а татине мазе,
на чистоћу газе.

Мамине мазе,
једу док је тазе,
а татине мазе,
разбијају вазе.

Зато мазе мамине,
пију сок од малине,
а мазе татине,
пију батине.

МАМИНО СРЦЕ-Драган Лукић

У срцу моје маме,
и моје срце куца,
кад њено куцне так
моје се чује тик.

Њено је око топло
к'о око жутог сунца
и у утом топлом оку,
станује и мој лик.

МАЈКА

Нежне очи, нежан осмех,
нежна рука, нежан додир.
све је нежно као бајка-
моја мајка.

МАЈКА

Смешка се дете,
живот је бајка!
Чува га,
пази,
вољена мајка.
Бранко Ћопић

А МАЈКА ЈЕ ДА СЕ ВОЛИ

Дугме служи капуту
Асвалт служи на путу
Друг да се дружи
Сунце да кружи
Све нечему служи.

Чамац да се реком плови
Мамац да се риба лови
Песма да се лепо пева
Муња да кроз облак сева
Молба да се нешто моли
А мајка је да се воли.
Љубивоје Ршумовић

КУД БИСМО БЕЗ МАМЕ

Сваког дана
мајка ручак спрема,
а доручка и вечере
не може да нема.

И када је недеља
и празник кад дође,
захваљујући мами,
све најбоље прође.

Све чисто, испеглано,
пресвучено, дотерано.

А када је рођендан
мама спрема торту
да почасти Душицу,
своју милу ћеркицу
и осталу дечицу.

МАЈКА

И тако траје, живи и воли,
мајка- пријатељ, мајка – лепота,
живота целог, вазда је с нама,
у крилу песме и живота!

Кад ђак за школу задатак пише
и мама с ђаком нечујно дише.
И, тако скоро кроз живот цели
мама са ђаком судбину дели.

ЧЕСТИТКА МАЈЦИ

За Осми март
сви добри ђаци,
прво напишу
честитку мајци.

Са мало речи
и пуно цвећа,
желим да мајку
прати срећа.

За све што си ми
чинила и дала
мама од срца,
велико ти хвала.

Хвала ти мама
за миран сан
и нека ти је срећан
твој дан.
Ученички рад

МАМИНА ЉУБАВ

Мамина љубав
од плавог мора је већа,
мами су деца радост
мами су деца срећа.

Велика је реч мама
њој се свако диви,
чувај своју маму,
нека што дуже живи.


ТАТА И МАМА-Драган Лукић

Тата и мама су љубав
и вечно другарство
и зато иду под руку.
Тата и мама су
високи јаблан и нежна јела.
Тата и мама су
четири руке једног срца.
Кад се тата и мама у свету изгубе,
одмах се траже.
Тата и мама су
две дечје страже.

Моја бака-Стјепан Јакшевац

Моја је бака
ко бака свака,
она ме пази,
а кад сам злочест
и грди,
а кад сам добар
јако ме мази
а кад не слушам
на мене се срди.

Онда сам тужан,
па велим: Бако,
опрости, више нећу,
јер волим те јако!

Тад моја бака,
ко  бака свака
загрли мене,
свог маленог ђака!

Жеља мајци-Григор Витез

Мати има насмијано лице-
сунце сја
и лете бијеле птице.

Мати има уплакано лице-
нема сунца
и лете црне птице.

Нек сунце увијек сја,
нек лете бијеле птице-
то мајци желим ја.


                                                   Слика преузета са сајта lenagold.ru



2 коментара:

Анониман је рекао...

Najbolji ste u pisanju pesama mojoj deci se svidjaju pesve sve najlepse,
Judora.

Unknown је рекао...

Divne su! Hvala