среда, 3. јул 2013.

Лутке на штапу

Луткарство је креативан, леп, забаван, али веома захтеван посао. Пошто га примењујем често у редовној настави,  а прављење лутака одузима много времена,  материјал је скуп,  за примену луткарства на часу, определила сам се за најједноставније решење -лутке на штапу. Првобитно сам их правила од дебљег картона (што се није показало као добро решење јер обојен картон се савија и витопери),  касније сам се определила за стиропор, а на крају сам  открила  стиродур (стиропор који се користи за израду термоизолације), као најбољи материјал за ову врсту лутака. Његова предност у односу на стиропор је чврстина. Лутке од стиродура  не могу се лако сломити као лутке од стиропора.
Потребан материјал за израду лутака:
- стиродур,
- молерски тонери,
- бела полудисперзија,
- широке четке,
- скалпел или лемилица,
- дрвени штап, тј. танка летвица,
- дрвофикс лепак,
- маркер
Ако не знате  да цртате, прецртајте на графофолију оно што желите да направите. Занимљивих слика има у дечјим часописима, али можете користити бојанке са интернета и слике са интернета којих има доста  на руском сајту lenagold.ru . Ставите фолију на графоскоп, одредите величину слике и маркером нацртајте. Даљи поступак је јасан.  Једини лепак који може да споји дрво и стиропор је дрвофикс (туткало). Овај начин прављења лутака веома је брз, а при бојењу  вам могу помоћи и ученици (што они  радо чине).
И спремни сте за уживање у луткарској игри. 













                                   ЛУТКАРСКА ПРЕДСТАВА -СЕДАМ ПРУТОВА

                               ЛУТКАРСКА ПРЕДСТАВА-СВИТАЦ ТРАЖИ ПРИЈАТЕЉА

                                ЛУТКАРСКА ПРЕДСТАВА- БИК И ЗЕЦ

СВЕ ДЕЧЈЕ ИГРАЧКЕ МОГУ ЗА ЧАС ПОСТАТИ ЛУТКЕ НА ШТАПУ. ПОТРЕБНО ЈЕ САМО ДА НА ЊИХ ПРИЧВРСТИТЕ ШТАП.

                                                          МАМА МЕДВЕДИЦА

                                                                    МЕЧЕ МЕДА

                                                                     МЕЧЕ ЧЕДА

                                                           ЛАКОМИ МЕЧИЋИ

                                             ПРЕДСТАВА- МЕДВЕД И ДЕВОЈЧИЦА

                                                              МАЛИ ЛУТКАРИ

                                                   ПРЕДСТАВА - ЉУТИТО МЕЧЕ

2 коментара:

Fahir је рекао...

Svaka čast kolegice! Ovo je veoma lijepo,ne znam samo otkud Vam ipak za sve tolika volja. Stvarno nemam riječi...ideje su prekrasne,ipak bih te htio pitati da li si mentor,ili si savjetnik ,imaš li zvanje..ili si kao i ja običan učitelj/ica.Hvala i pozdrav i još jednom Svaka čast! ;)

Lucija је рекао...

Najpre hvala kolega Fahire na lepim rečima. Što se prvog pitanja tiče- volja, ne znam ni sama odakle mi kad znamo svi koliko je naša profesija obezvređena, degradirana i koliko od škole, lokalne zajednice do države nemamo ni podršku ni stimulaciju. Ipak, ja i poreds vega imam volju. Možda je ključ samo u ljubavi, meni je stalo do svega toga, jer volim lepo i novo. A Fahire nismo ni ti ni ja obični učitelji, ni bilo ko ko tako predano radi. Zbog svih navedenih razloga smo vrlo neobični, jer se [to nas dr\i je na[ entuzijazam. Imam zvanje pedagoškog savetnika. Imam uslove i za sledeće zvanje, ali nisam sigurna da želim da nastavim dalje u tom smeru. Ja sam veliki poštovalac Tvog rada i divim se tolikom broju priručnika koje si objavio. To govori i velikoj stručnosti, poznavanju našeg učiteljskog posla i ogromnom radu.Nadam se da ću imati priliku da nabavim bar deo Tvoje literature. Hvala još jednom i srdačan pozdrav