недеља, 17. фебруар 2013.

Учитељска заклетва



Чини ми част да се закунем у све што је свето и драгоцено, да дам јавну реч у сврху поштовања школе, коју ћу вечно служити.
               Полажем часну учитељску реч и знам да могу да је испуним, тако што се заклињем да ћу учити децу паметно, добро, племенито и лепо. Научићу их да науче вредност живота, да школа буде вреднија и да моји ученици постану бољи него пре. Пратићу их у знању и незнању и навијати да увек победе. Користићу дечије знање и научити све што њих занима. Нећу давати лажне одговоре и признаћу своју грешку. Помагаћу другим учитељима у игри и док предајем, бићу у глави дете.
               Тако ми вере у чисто срце, нећу користити свој посао у зле сврхе, нити повредити дете, већ га одано слушати и искрено тешити и помоћи деци којој је срећност ускраћена. Имаћу пуно милости и давати им наду. Играћу се са својим ђацима, чувати их и пазити као да су код своје куће.
               Заклињем се похвалом генерација да ћу бринути о њиховој одговорности и проучавати децу, макар ми то било тешко. Штитићу њихова права на име, презиме, и сопствено мишљење. Да могу да користе своју вољу.
               У име своје части, стављам знак да ћу марљиво учити, не само због себе, већ због сваког детета у школи, и усавршавати струку учитељства.
               Дајем истинито обећање да ћу се дружити с децом тако да нам буде лепо. Поделићу с њима своје тајне, чувати њихове и одавати им тајне о животу. Бићу им пријатељ и кад одрасту.
               Свечано и важно обавезујем се да ћу посао радо обављати, достојно и вредно поштовања и да никад деци знање нећу заборавити. Организоваћу празнике и деци одати почаст молитвом за све добро у школи, да се сва деца направе срећна и да се више траје.
               Молим те, Боже да нешто не погрешим на учењу мојих ђака.

3 коментара:

Дете је човек у оделу детета је рекао...

Прелепо, колегинице!
Одличан вам је овај пост а и цео блог. Видим да је скоро отворен. Па, срећно Вам било и само тако наставите, јер имате много тога да кажете.
Ја сам у свом раду користила неке ваше песме, али нисам баш повезала да сте, уз то, и учитељица. И, гле случајности, некако у исто време смо отвориле блогове!
Мој блог ''Дете је човек у оделу детета'' - ljilja969.blogspot.com

Дете је човек у оделу детета је рекао...

Ваљда сам успела да пошаљем коментаре како треба?!
Здраво, Луција, још једном!
Овај ваш пост сам преусмерила на мој блог јер ми се веома допао.
Уопште, Ви сте једна веома креативна учитељица чији ћу блог често посећивати.
Ако сам се добро снашла, ово би требало да буде мој други коментар.
Љиљана Пејчић, учитељица у ОШ''Јован Аранђеловић'' у Црвеној Реци (код Беле Паланке)

Lucija Tasić је рекао...

Драга колегинице Љиљана,
Оба коментара сам сад видела. Не сналазим се баш најбоље у свему овоме. Учим... Хвала на лепим речима и на подршци. Она је од колега увек добро дошла.Радо ћу посетити Ваш блог.
Срдачан поздрав