понедељак, 2. новембар 2015.

Радови ученика-басне



Пас и мачка

Једног дана ловачки пас је чекао газду на стазици испред куће спреман за лов. Одједном зачу мачку како певуши:
''Ја сам најмудријаааа и најпаметнијаааа.''
Пас је упитао:''Како знаш да си најмудрија и најпаметнија?''
''Сналажљива сам, умиљата, кад затреба и лукава. Зачас преварим газду за комад сланине. Мишеве ловим из разоноде и не морам као ти да трчим по целој шуми да бих нашла храну. Увек добијем шта хоћу. Могу да уловим миша једним скоком, а могу да побегнем и сваком псу. И имам девет живота. То нема ни једно живо биће ''
''Ма шта кажеш? Не могу да поверујем у све те твоје способности,''рече пас.
''Ако ми не верујеш, хајде да се такмичимо. Ко први улови неку животињу, тај је победник.''
Док је пас трчао за пленом, мачка је пронашла угинулог миша којег је оставила испод жбуна. Повикала је:
''Хеј, псу! Немој се више трудити. Ја сам победник!''
Пас је потрчао у неверици назад и зачуо песму птице:
''Мачка Мица је варалица.Ухватила је мртвог миша. Нећемо са њом да се дружимо јер готоване не трпимо. ''
Посрамљена мачка сакрила се испод клупе, а пас је рекао:
''Ипак, није све у хвалисању и ономе како ти видиш себе. Треба размишљати и о томе како те други виде.''

Ученик: Александар Савић 4.разред
  



Мачка и миш

У цветној корпи дремала је мачка поред своје власнице. Осетивши мирис сланине брзо је отворила је очи и угледала миша како вуче сласни комад. Искочила је из корпе иумилним гласом рекла.
''Драги мишићу, ти си тако мали.  Тај комад је већи од тебе. А ти немаш јаке зубе да би се изборио са том тврдом сланином.''
Чувши то миш зину да покаже да има јаке и здраве зубе. Богата ужина му испаде из уста.
Мачка скочи и зграби сланину, прогута је у једном залогају и врати се у корпу да дрема. Покуњен што је посрамљен, а срећан јер му је живот бар остао, миш настави пут даље и рече:
''Уместо да размислим, ја сам одмах зинуо да се похвалим својим зубима. Могао сам претпоставити шта ће се десити. Жеља да се докажем, коштала ме је слатког залогаја. Нису људи без разлога рекли –Трипут мери једном сеци.''
Ученица: Ива Госпавић






Нема коментара: