А
Две косе
и једна права,
чине прво
слово А.
У школи
се прво учи
и нико се
не намучи.
Б
Усправно
и горе права,
а
стомачић к'о у лава,
Б је
одмах иза А,
то сваки
првачић зна.
В
Једна
права, два стомака
зна га
мала глава свака,
слово В
је треће у низу,
код Б и Г
оно је близу.
Г
Ако је Б
без стомака,
нова
слова то су лака,
Г велико
и г мало,
у азбуку
лако стало.
Д
Шест
цртица чине њега
и изгледа
како треба,
два Д за редом
тако се шушка,
су иницијали Дугоушка Душка.
Ђ
Једна
права и попреко друга,
а унутар
њих није дуга,
пужићева
кућа је у њему,
слово Ђ
је као ђак, најбоље у свему.
Е
Једна
права, три црте попреко
и
добијемо једно слово лепо,
у азбуци
има седмо место,
зато је
слово Е увек срећно.
Ж
Једна
права дужа црта,
четири
мале, око њеног струка.
Ж је
слово што на жабу личи,
па се
зато много не дичи.
З
Да л' је
бројка ил' је слово
што
открива нешто ново,
то је З и
знају сви
личи нам
на цифру три.
И
Две
усправне, а између коса,
написала
девојчица Роса,
мама
каже:''То је слово И,
то
упамти ћери Росо ти.''
Ј
Као лула од
дувана,
к'о удица
за цверглана,
без њега
би јак био ак,
зато
слово Ј зна баш сваки ђак.
К
Две косе
се у тачки састају,
па се на трен љубоморно гледају,
приђе
једна усправна цртица,
па
направи К лепо к'о краљица.
Л
Једна
лулица, а горе цртица,
па онда
усправна линијица,
Л је
једно слово лепо
баш као и
топло лето.
Љ
Када
слово Л добије стомачић
добијамо
слово, које љубав значи,
то је
слово Љ, Љ као Љубица,
Љ као
љуљашка, као љубичица.
М
Две
усправне са стране стоје,
две косе
се у тачки споје,
све
заједно М направише,
тим се словом
најлепша реч пише. (Мама)
Н
Две
усправне, између њих црта,
написао
један мали Лука,
слово Н
је случајно испало
и Лука се
много радовао.
Њ
Ако слову
Н додамо стомачић,
то је
слово Њ што зна сваки ђачић.
Њ је као
њушка мог малог кучета,
њ је као
њихање љуљашке детета.
О
Опет
једно слово, што личи на број,
знај, то
није нула, то је слово О,
ораница,
око, оса и облак,
за писање
то је једноставан знак.
П
Једна
горња црта, две усправне спаја,
почетно
је слово, птице папагаја.
Многе
лепе речи, словом П се пишу
правда и
поштење красе малог Дишу.
Р
Слово В
је вежбало, на дијети било,
па је
доњи стомак брзо изгубило,
и сад се
не зове више слово В,
са једним
стомаком, то је слово Р.
С
Пише се
као недовршен круг,
њим
почиње име Сима, а то је мој друг,
то је
слово С, то бар знамо сви,
њим се
срећа пише и срећни смо ми.
Т
Врло лако
оно се пише,
права
доле и горе и ништа више,
реч тата
почиње тим словом,
са њим је
дивно живети под истим кровом.
Ћ
Једну
криву с десна додамо на т,
добијамо
слово ново, то је слово Ћ.
Када се
састану ћуран и ћурка
и од
среће заћућоре тад почиње журка.
У
Ако
нацрташ за рибу удицу
и на њој
с лева косу цртицу,
добићеш
још једно слово,
У је као
ум, увек тражи ново.
Ф
Једна
права црта, а око ње круг,
нацртао
Фића мој најбољи друг
добио је
Ф, а није ни знао,
зато је фудбалер најбољи постао.
Х
Велико и
мало слово исто се пише,
чине га
две супротне косе и ништа више.
Све лепе
речи хлеб, хигијена, храна,
пишу се
словом Х и зато му хвала.
Ц
Слово П
напиши наопачке,
с десна му додај две цртице веће него тачке
добијаш
слово Ц које је к'о цвет,
без њега
би био сиромашан свет.
Ч
Једна
права којој с лева додамо кваку,
добијамо слово Ч што личи на чашу,
Чачак је град, а Чачинци село,
чворак
Чеда учи чворче да пева весело.
Џ
Опет наопачке написано П
по
средини цртица, добијемо Џ,
џив, џив,
џив, џив, џив, пева џивџан мали,
па се
словом џ непрестано хвали.
Ш
Три
цртице праве, једна доле спаја,
то је
слово Ш, крај азбуке јавља,
по реду
је задње, ал' није неважно,
тим се
словом пише школа што је јако важно.
Луција Тасић
Једна колегиница на ФБ имала је коментар на овај материјал који гласи: ''Претерано!''
Ако неко мисли да деца треба да науче ових 30 строфа напамет, онда је заиста претерано. Са тим се у потпуности слажем.
Међутим, креативни учитељи знају како ће искористити ове стихове.
Ево и неких мојих идеја.
.Док на табли записујемо слово, уместо објашњења читамо деци стихове, а сви знамо колико је њима стих блиска форма и колико то деца воле.
Наставни листић уз учење слова
Једна колегиница на ФБ имала је коментар на овај материјал који гласи: ''Претерано!''
Ако неко мисли да деца треба да науче ових 30 строфа напамет, онда је заиста претерано. Са тим се у потпуности слажем.
Међутим, креативни учитељи знају како ће искористити ове стихове.
Ево и неких мојих идеја.
.Док на табли записујемо слово, уместо објашњења читамо деци стихове, а сви знамо колико је њима стих блиска форма и колико то деца воле.
Наставни листић уз учење слова
Гг
Ако је Б без стомака,
нова слова то су лака,
Г велико и г мало,
у азбуку лако стало.
|
Тт
Врло лако оно се пише,
праве доле и горе и ништа више,
реч тата почиње тим словом, са њим је дивно
живети под истим кровом.
|
Пп
Једна
горња црта, две усправне спаја,
почетно
је слово, птице папагаја.
Многе
лепе речи, словом П се пишу
правда и
поштење красе малог Дишу.
|
|
|
|
Напиши име мачка
__ _ р ф _ л д
|
Напиши
име познатог пачета
_ в_ _ _
|
Напиши
име дрвеног лутка
_ _ н _ к _ _
|
Прочитај речи:
Гога, Гага, Гига, Гиша
|
Прочитај речи:
тата, Тома, Таса,
тим, тост
n |
Прочитај речи:
Пипи, пас, паша,
мапа |
Следећа идеја је да направим заједно са ученицима разредну словарицу у слици и речи.
Још једна идеја. Поделићу свим ученицима да науче по неку строфу, па ћемо у новембру на дан рођења Вука Караџића реализовати тематски дан ''Хвала Вуку за азбуку.''
На крају тематског дана одржаћемо нашу прву приредбу за родитеље и ученике наше школе.
Нема коментара:
Постави коментар