Неки наставни садржаји који се нама учитељима чине лаким, ученицима задају велике проблеме у савладавању. Један од тих садржаја су збирне именице. Деца тешко
схватају разлику између множине и збирних именица . А ралика је само у томе да
су именице у множини пребројиве, а да су збирне непребројиве.
И поред свих модерних наставних средстава, најбоље решење пронашли смо у
природи. Црквено двориште у близини наше школе права је ризница очигледних наставних
средстава која су нам била потребна за овај час обраде. Ту смо пронашли лишће,
камење, кестење, пруће, грање, цвеће...
Ученици су најпре прикупљали материјале размишљајући о томе шта могу да
користе у контексту збирних именица. Потом
су их именовали и разврставали: једнина, множина и збирна именица. Док су то
радили, много пута су понављали управо оно што им треба да запамте, да су
збирне именице непребројиве. Градиво је савладано брзо и лако. Очекујемо и прве
петице.
Нема коментара:
Постави коментар