субота, 25. јануар 2014.

Прича из циркуса-Луција Тасић


Ликови: Дресер, Кловн, Мајмун, Лав, Слон
Лав: Дођите овамо другари моји! Морамо се нешто договорити.
Слон: Ја сам увек за договор краљу.
Лав: Немој ме звати тако. Ја сам овде слуга, баш као и ти.
Слон: Е, силни лаве, најјачи међу најјачима. Шта смо ти и ја доживели?
Ти да скачеш кроз ватрени обруч, а ја највећа копнена животиња да плешем на задњим ногама.
Мајмун: Тужна је наша судбина. Уместо да скачем са гране на грану и једем укусне банане, морам да носим ову смешну капу и да ударам у бубањ пратећи звуке трубе. Добро... Барем показујем да сам талентован за музику. Али, свеједно...
Дресер: Шта се ви тамо домунђавате. На знак трубе сви изађите на позорницу и поклоните се публици. Први ћеш наступити ти Кловну.
Кловн: Мислим да данас нећу наступити. Мајка ми је болесна и морам ићи да је видим.
Дресер: Каква мајка? О чему ти причаш? Ја сам распродао све карте и представа се мора одржати. После тога иди куд ти је воља.
Кловн: Али, ја не могу да се смејем, када знам да је мами лоше.
Дресер: Не питам ја тебе да ли можеш или не . То је твој посао. Представа неће бити одложена.
Мајмун: Не могу ни ја да наступим. Кловн је мој најбољи друг у циркусу. А најбољи другови деле све, и срећу и тугу. Његова туга је и моја. Како ја да свирам а мом другу се плаче?
Дресер:  Ништа вас нисам питао. Ви сте овде да радите, а ја да мислим.
Лав: Мислим да ћемо данас променити улоге. Данас ћеш ти дресеру скакати кроз ватрени обруч, а ја ћу свирати трубу.
Дресер: Све ћу ја вас корбачем ишибати. Нећете ви мени тако! Вечерас нема вечере! Научићу вас  памети!
Слон: Ти си заборавио с ким причаш? Знаш ли да те могу оборити само једним ударцем сурле?Него , пењи се на жицу да нам уз ритам музике одиграш нешто!
Дресер:Ви и даље не слушате. Све ћу вас ја...
Лав: (Рикну) Доста си ти нама командовао. Сада ћеш мало да слушаш. Брже излази на бину! Публика чека. Представа је плаћена и мора се одржати. Ја палим ватру.
Дресер: Немојте, молим вас! Па, није све у новцу. Људи смо. Ваљда ћемо се договорити. Вратићу новац публици.
Мајмун: А, сад смо људи. Е, па ми нисмо људи и не размишљамо као ви. Ми смо животиње и поносимо се својим родом.
Слон: Ти си човек и уместо да си своју памет употребио за напредак, ти је користиш да би покоравао природу.
Лав: Тако више неће моћи!
Дресер: Молим вас, пустите ме! Обећавам да ћу се променити. Распустићу циркус и од сад па надаље живећу само зато да помогнем и вама и свим осталим животињама из циркуса да нађу пут до куће.
Лав: То је већ боље. Ипак показујеш да  си разуман и да си човек. Од сада ћемо бити пријатељи.

4 коментара:

Марија је рекао...

Ово је дивно! Крадем ;) и већ на следећем часу чувара природе крећемо са поделом улога.

Lucija Tasić је рекао...

Hvala Marija. Ja volim kada moje priče kolege ''kradu.'' Zato kradite slobodno, a eko priča će biti još. Pozdrav

Звонимирка Јовичић је рекао...

Ја сам украла причу о планети Земљи. На основу ње моји ученици
написали песме и друге краће приче...ПОЗДРАВ

Lucija Tasić је рекао...

Ovaj materijal je i namenjen za ''krađu'' draga Zvonimirka. Drago mi je kad kolege kradu i koriste sa decom nešto od mog stvaralaštva. Znači da vredi i da se vredi truditi.