ОПШТИ ПОДАЦИ
Школа
|
Драгољуб
Илић Драчић
|
Разред
|
3.
|
Учитељица:
|
Луција
Тасић
|
Присутни
начасу:
|
Директор
школе Зоран Новаковић, учитељице: Ана Лукић, Весна Сировљевић и Светлана
Јанић, студент Катарина Јовановић.
У делу
када је извођена луткарска представа
присутни су били сви ученици од 1. до 4. разреда.
|
ОПШТИ МЕТОДИЧКИ ПОДАЦИ
Предмет:
|
Српски
језик
|
Наставна јединица:
|
Мачак у
чизмама
|
Тип часа:
|
Обрада
бајке
|
Наставне методе:
|
метода
разговора, самосталног рада ученика, демонстративна, текстуална, сценско извођење
|
Наставни облици:
|
Фронтални,
индивидуални
|
Наставна средства:
|
читанка
за 3.разред, графофолија, параван за луткарску представу, лутке
гињоле,сценарио за представу Луције Тасић из књиге Лутка из ђачког кутка,CD
|
Циљ часа:
|
Оспособити
ученике за доживљавање, разумевањe, свестрано тумачење текста, богаћење речника ученика.
Увођење
иновација у наставни процес и приближавање књижевног текста деци,активно
учешће деце на часу.
|
Оперативни задаци:
|
|
Образовни:
|
Увођење
ученика у свестрано доживљавање и тумачење уметничког текста.
|
Функционални:
|
-Развијање
способности доживљавања и разумевања књижевног текста.
-Развијање
осећаја за лепоту уметничког казивања;
-Да се деца забаве и поиграју на
часу српског језика;
-Да се
упознају са једним новим начином рада који ће им користити у припремању и
извођењу приредби;
- Да се
ученици ''ослобађају'' за јавние наступе
|
Васпитни:
|
-Указивање
на значај пружања љубави, разумевања и пажње, труда и учености. -Развијање љубави према писаној
речи;
-Развијање
смисла за сценско извођење
-Развијање
слободе изражавања покретом
-Развијање
естетских осећања
-Развијање
луткарске културе ученика
|
Специјални облик наставе
|
Примена луткарства у редовној настави
|
Временска артикулација часа:
|
За
обраду овог књижевног дела предвиђена су два школска часа, тако да час траје
90 минута.
|
МЕТОДИЧКА СТРУКТУРА ЧАСА СА ВРЕМЕНСКОМ
АРТИКУЛАЦИЈОМ
|
|
Интелектуално-емоционална припрема (5 мин.)
|
|
Најава наставне јединице
(1 мин.)
|
|
Изражајно читање ( 5-6 мин.)
|
|
Емоционална пауза
|
|
Дожививљај текста (2 мин.)
|
|
Тихо,усмерено читање (7 мин.)
|
|
Тумачење непознатих речи (3 мин.)
|
|
Анализа текста ( 30 мин.)
|
|
Стваралачки рад (два пута по 8 минута мин.Једно
извођење представе траје око 8 минута.) 16 мин
|
|
Синтеза (10 мин.)
|
|
Самостални рад:
Језик и стил (5мин.)
|
|
Домаћи задатак 2 мин
|
|
Утисци о часу: 3 мин
|
|
Интелектуално-емоционална припрема:
|
Слушање
инструменталне композиције ''Дует мачака''. Разговор о мачкама као кућним
љибимцима.
Занимљивости
о мачкама са интернет странице ''Занимљивости о животињама''
-Мачке
живе 15 година (једна је живела чак 36 година);
-Тробојне
мачке су увек женке.
-Једине
животиње које се не појављују у Библији су мачке и пацови.
|
Најава наставне јединице:
|
Данас
ћемо упознати једног необичног мачка
који широм света освајио срца деце. То је ''Мачак у чизмама.''
Ово је
бајка.
Шта су
бајке?
Који су
познати писци бајки?
Које
бајке смо до сада радили?
|
Изражајно читање учитеља
|
|
Емоционална пауза
|
|
Дожививљај приче
|
Разговорамо
о утисцима. Која осећања у вама је изазвала овабајка? О чему сте размишљали
док сте је слушали? Да ли вам се допала? Зашто?
|
Тихо, усмерено читање
|
Пажљиво
читајте текст,
Пронађите
непознате речи.
Обратите
пажњу на стварне и нестварне догађаје у бајци, на стварне и нествране ликове.
|
Ученици
проналазе непознате речи и ако их има тумачимо их
|
|
Анализа текста:
|
-Како
започиње ова бајка?
- Како
обично почињу бајке?
- Који
су стварни догађаји у бајци?
-Који су нестварни догађаји у бајци?
- Који су стварни ликови у бајци?
- Који су нестварни ликови у бајци?
- Како
је текла подела имовине?
- Ко је
најгоре прошао у подели имовине?
-Наведи
особине оца.
-Наведи
особине мачка.
- Који
део приче је оставио на вас најјачи утисак?
- Каква
је осећања у вама пробудила у бајка о мачку у чизмама?
- Шта
јемачак много желео?
-Какав
је био живот најмлађег брата?
- Да ли
је најмлађи син веровао свом мачку?
Пронађите
бајковите елементе .
Која је
порука саопштена овом бајком? На које време се бајка односи? Како се бајка завршава?
Чиме је најмлађи син досегао светлост и бољи живот? Обележите у тексту
најлепше речи и реченице о мачку.
Да ли
сте чули за народну изреку:
Више ум
замисли него море понесе.
Како
бисмо повезали ту изреку са овом бајком.
|
Стваралачки рад:
|
Извођење
луткарске представе Мачак у чизмама по
сценарију из књиге ''Лутка из ђачког кутка.'' Представу изводе директор школе
и учитељице. Сви су у двоструким улогама.
|
Синтеза:
|
Утисци
о представи. Ученици изводе представу читајући текст који је окачен на полеђини
паравана.
|
Језик и стил:
|
Направите
породицу речи од речи прича(причати, причање, испричати, препричати,
напричати се, причица, причанка, причалица, причанка, препричавање...)
|
Домаћи задатак:
|
Сажето
препричавање бајке ''Мачак у чизмама'' писаним словима латинице.
|
Нема коментара:
Постави коментар