недеља, 10. новембар 2013.

Рециклирамо заједно са мамама



Општи циљеви угледног часа:
1. Примена знања са семинара ''Екологија у методичкој пракси.''
2.Примена иновативних модела рада на часу. Хоризонтална повезаност градива -корелативна настава ликовне културе, свет око нас и чувари природе.
3. У оквиру сарадње са родитељима, имамо у току ове године  план да више пута родитељи буду не само гости на часу, него и активни учесници. Овим поспешујемо сарадњу родитеља и школе и доприносимо бољем и квалитетнијем односу родитеља и њихове деце, као и породице и школе. Деца треба да осете да је њиховим родитељима стало до тога шта они раде и како проводе време у школи. Овакве часове ученици ће доживотно памтити. 
Извештај са овог часа улази и у Самовредновање и вредновање рада школе у област Сарадња са родитељима.
Овим часом ја ћу реализовати и  један део свог личног плана  професионалног  развоја.



 Претходна ситуација:
Са родитељима (мајкама) договорила сам који термин им одговара да дођу у школу. Неке од њих не раде, а неке су се потрудиле да замене смену или изађу с посла на 2 сата. Мајке су се радо одазвале позиву.
Разред:
2. разред
Датум:
29. новембар 2012.
Време трајања:
Два школска часа (90 мин)
Наставни предмет :
Ликовна култура
Наставна јединица:
Израда пингвина од пластичних флаша-рециклажа
Тип часа:
Обрада и практичан рад
Облик рада:
фронтални, индивидуални, у пару-мама и дете
Наставне методе:
вербална, метода практичног рада, демонстративна,игра
Наставна средства:
Power Point презентација, пластичне флаше различитих величина-од 1/2л, 1,5л и 2л, мало тканине, црни молерски тонер, бела темпера, широке четке за бојење, скалпел, копиран материјал са инструкцијама како се прави пингвин
Техничка помагала:
Рачунар, пројектор, видео бим
Временска артикулација часа:
Уводни део: око 20  мин
Главни део: око 55 минута
Завршни део: око  15 мин
Корелација;
Музичка култура, свет око нас,чувари природе


ЦИЉ ЧАСА:

Да ученици схвате да од појединих врста амбалаже коју бацају, могу добити украсне и декоративне, а понекад и функционалне предмете.
ЗАДАЦИ ЧАСА:


Образовни:

Да ученици науче нешто ново о пингвинима и прошире своје опште знање.
Да науче неке занимљивости о овим просторно далеким јединственим птицама.

Функционални:

Д а ученици заједно са својим мамама направе пингвине од материјала за рециклажу.
Да ученици развијају сопствену креативност.
Да развијају своје мануелне способности.


Васпитни:
Развијање љубави према предмету.
Јачање поверења и узајамних веза деце и родитеља.
Да и родитељи и деца науче да постоји много ствари које могу заједно да раде, осим дружења за комјутером и са компјутером.

Садржај рада:
УВОДНИ ДЕО:
На видео биму ћемо приказати фотографије пингвина и поставити ученицима питање: Шта знате о пингвинима?После њиховог излагања следи учитељево кратко излагање које је припремљено у виду Power Point презентације
Пингвини  спадају у водене, нелетеће птицае, које живе углавном на Јужном полу. Пингвини су прилагођени животу у води.Некада су имали крила, али она су се током много година претворила у пераја.  Перје им је црно на леђима, док је на трбуху бело. Хране се рачићима, рибама, лигњама  и другим морским животињама које лове док пливају под водом. Под водом проводе скоро половину свог живота.
Највећа жива врста је царски пингвин  највећи представници ове врсте су високи око 1,1 m и тешки око 35 kg. Најмања врста пингвина јепатуљасти пингвин, чији су припадници високи око 40 cm и тешки 1 kg. Неке праисторијске врсте пингвина су достизале џиновске размере, висине и тежине попут одраслог човјека.
Ако су у води, пингвини задовољавају жеђ водом из ухваћеног плена или пијући мале количине морске, слане, воде. Када су на копну, воду могу добити једући мало снега.
У зависности од врсте, јединке живе по 15 до 20 година или више.
Људи воле пингвине јер су им на неки начин слични. Ходају на две ноге.
Једном мужјаку пингвину живот није лак. Тешко је наћи женку пингвинку која ће пристати ''да се уда за њега.''Иначе, пингвини су попут дивљих патки, најверније животиње. Када се једном споје пингвин и пингвинка, они се више никад не растављају. Проведу заједно читав живот. Али, да би пингвин освојио своју женку, он најпре мора да има кућу. Да би је намамио да уопште пође са њим до куће, мора да изводи плес пред њом. Ако се пингвинки свиди тај плес, она пристаје да оде са њим да види кућу. У кући мора да има пуно сакупљених каменчића, јер оне воле камење. Ако се женки свиди кућа, онда остаје у њој и верна је целог живота. Постоји још нешто посебно у вези са њима. На јајима леже мужјаци. На свету има око 100 милиона пингвина. Они немају урођени страх од људи.
Који је најпознатији пингвин? (Чили Вили).
Погледаћемо један цртани филм са јут јуба о овом пингвину. Пројекција на видео биму.
Кратак утисак деце о цртаном филму и пингвинима уопште.
Истицање циља часа.
У природи је пуно отпада, пуно ствари које се бацају, а могу тако лепо да се искористе за добијање функционалних или естетских предмета. Поступак коришћења старих сировина као што смо већ научили из Чувара природе, зове се рециклажа. Ми ћемо на овом часу доказати да ''Рециклажа није гњаважа,''да може бити веома забавно коришћење старе амбалаже.
А сада, свако ће са својом мамом, направити свог пингвина. Можете се договорити да правите и породицу пингвина. Остали део часа препуштам вашим мамама и вама. Поделити копиран материјал са упутствима како се прави пингвин.
ГЛАВНИ ДЕО:
Идеја за израду пингвина није оригинална. Преузета је са нета. Поступак израде пингвина:
За једног пингвина потребне су две флаше
1.Пластичне флаше потребно је пресећи на пола или мање од половине у зависности које величине желимо да буде пингвин.
2.Тако пресечени делови са дном, стављају се један у други и добијамо идентичне крајеве.
3.Бојимо пингвине.
4.Од тканине направити пингвинима капице и шалеве.
Ученици су са својим мамама правили пингвине. Било је веома забавно. Пустили смо музику да би атмосфера била још пријатнија.
ЗАВРШНИ ДЕО:
Ученици и маме добили су задатак да представе свог пингвина. Међутим, пошто су се маме договориле да направе породицу пингвина, онда су сви заједно дали имена родитељима и деци и испричали су кратку причу о овој породици.
На крају часу ученици и маме изнели су своје утиске о часовима. Деца су замолила да буде још оваквих часова. Обећали смо им, а обећање мора да се испуни.
Ово је било једно јединствено и предивно искуство.
                                                             Учитељица:Луција Тасић







2 коментара:

Unknown је рекао...

Cime se boje pingvini?

Lucija Tasić је рекао...

Бојили смо их молерским тонерима и полудисперзијом.