Учитељица: Луција Тасић
Разред:2.
ПРИЛОГ БР.1
Група- Септембар
2. ______________________________________________________________________
3. ______________________________________________________________________
4.______________________________________________________________________
5. ______________________________________________________________________
2. Нацртајте воће које
дозрева у јесен.
Разред:2.
Наставни
предмет:
|
Чувари природе
|
Наставна
јединица:
|
Пратим промене у природи у јесен
|
Тип
часа:
|
Утврђивање градива
|
Циљ
часа:
|
Утврђивање и примена
стечених знања о јесени кроз хоризонталну и вертикалну повезаност
градива.
|
Задаци
часа:
|
|
Образовни:
|
-стварање интердисциплинарних веза међу
предметима, као предуслов стицања трајног знања;
-хоризонтално повезивање савладаног градива из 1. разреда;
-вертикално повезивање градива
из наставног предмета свет око нас;
|
Функционални:
|
Примена стеченог знања.
|
Васпитни:
|
Развијање љубави према природи.
Уважавање туђег мишљења у групном раду и васпитавање сарадничких
односа и тимског рада.
|
Облик
рада:
|
Фронтални, групни,индивидуални
|
Наставне
методе:
|
вербална, текстуална, кооперативна, радионичарска, метода писаних
радова, метода усменог излагања
|
Наставна
средства:
|
цедуље за избор група, наставни листићи за групе, наставни
листићи за евалуацију часа, аудио ЦД
|
Корелација:
|
ликовна култура, свет око нас, музичка култура
|
Активности
ученика:
|
-сарађује у групном раду,
-одговара на постављена питања,
-изражава своје мишљење,
-уважава мишљење других
-примењује стечена знања,
|
Активности
учитеља:
|
-претходна припрема која подразумева уређење учионице у складу са
темом,
-организује све појединости везане за час,
-води час,
-поставља питања,
-помаже ученицима,
-креира,
-објашњава
-усмерава
-подстиче децу на рад
|
Временска
артикулација часа:
|
Уводни део: око 5 мин
Главни део: Око 25 мин
Завршни део: око 15 мин
|
ТОК ЧАСА
|
|
УВОДНИ ДЕО ЧАСА
|
Мотивација за
рад-певање Химне чувара природе
Кратак разговор о
годишњим добима.
Истицање циља часа.
Подела ученика у
групе: септембар, октобар, новембар, децембар
|
ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА
|
Ученици раде у групама постављене задатке. (Прилози од 1 до 5).
Од њих се тражи сарадња, договор, ненаметање сопственог мишљења,
уважавање другова. Учитељ даје додатна објашњења и инструкције групама, ако
за то има потребе.
Прати рад ученика.
|
ЗАВРШНИ ДЕО ЧАСА
|
У завршном делу ученици презентују радове својих група. Остале
групе пажљиво слушају и дају свој коментар на радове група. Завршни коментар
даје учитељ.
На крају часа попуњавају евалуационе листиће о данашњем часу што
може помоћи учитељу да унапреди сопствени рад. /
(Прилог бр.5)
|
1. Напишите 5 доказа да
долази јесен.
1._______________________________________________________________________2. ______________________________________________________________________
3. ______________________________________________________________________
4.______________________________________________________________________
5. ______________________________________________________________________
ПРИЛОГ БР.2
Група –Октобар
ПОПУНИТЕ
ТАБЕЛУ:
____________________
_______________
______________
Јесење време
|
Радови људи у јесен
|
Изглед дрвећа у јесен
|
Поврће које дозрева у јесен
|
Воће које дозрева у јесен
|
Јесења гардероба
|
ПРИЛОГ БР.3
Група-Новембар
1.
Заокружи тачне одговоре:
Јесен
почиње Јесење
време је Људи у
селу у јесен
А)
21.септембра А) сунчано и топло А) сеју баште и окопавају
Б)
22.септембра Б) хладније
и кишовито Б) беру кукуруз, ору
и сеју
пшеницу
В)23.септембра В) дува ветар и пада снег В) орезују воће и крече стабла
2. Подвуци
реченицу која описује јесен:
Напољу је топло и сунчано па
се деца сунчају и купају у базену.
Дува јак ветар и права је
мећава, па сви седе у кућама крај топлих пећи.
Напољу је облачно и пада
киша, па људи свакодневно носе кишобране.
3. Повежи
животињу са оним што ради у јесен:
МЕДВЕД САКУПЉА ОРАХЕ И ЛЕШНИКЕ
ВЕВЕРИЦА САКУПЉА КУКУРУЗ У СВОЈУ
ЈАЗБИНУ
ЈАЗАВАЦ СПРЕМА СЕ ЗА ЗИМСКИ САН
ПРИЛОГ БР.4
Група ДЕЦЕМБАР
1.Обоји дрво које одговара изгледу дрвећа у децембру.
2. Обоји слике и испод сваке
напиши којем би јесењем месецу одговарала:
_________________________________________
_______________
3. Обоји слику сунца
која одговара јесени:
Нема коментара:
Постави коментар