ОПШТИ ПОДАЦИ О ЧАСУ
Назив
школе:
|
ОШ''Драгољуб
Илић''
|
Место:
|
Драчић
|
Разред:
|
3.
|
Учитељ:
|
Луција
Тасић
|
Датум:
|
17. 09.
2009.
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О
ЧАСУ
Наставна
јединица:
|
Народна
приповетка- Свијету се не може угодити
|
Тип
часа:
|
Обрада
градива
|
Наставна
средства:
|
Аудио
ЦД, аудио касета, текст Читанка, наставни листићи
|
Наставне
методе:
|
Метода
разговора, демонстративна, текстуална,метода
писаних радова
|
Облици
рада:
|
фронтални,
групни, индивидуални
|
Корелација:
|
Музичка
култура
|
ЦИЉ ЧАСА:
|
Обрада новог књижевног текста на другачији и
деци ближи начин-кроз проблемску ситуацију која подсећа на игру и активно
учешће ученика на часу.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА
|
|
Образовни:
|
- схватање
новог текста и изражавање поруке
-
упознавање народних приповетки
|
Васпитни:
|
-развијање
љубави према народним умотворинама
-
развијање осећаја за правду и правичност
|
Функционални:
|
-да се
упознају са једним новим начином рада који ће им користити и у животу
|
ВРЕМЕНСКА
АРТИКУЛАЦИЈА
ЧАСА:
|
САДРЖАЈ РАДА
|
Уводни део 5-7 мин
|
-Обнављање
знања о народним умотворинама
-Упознавање
са појмом народна приповетка
-Мотивациони
садржај: Слушање песме ''Под оном, под оном гором зеленом''
-Истицање
циља часа
|
Главни део: око 30 мин
|
-Учитељево
изражајно читање текста;
-Усмерено
читање деце;
-Кратак
разговор о тексту
-Подела
наставних листића за индивидуални рад
-Рад
деце на наставним листићима
-Презентовање
одговора
-Подела
деце у групе, где ће се развити нова проблемска ситуација. Једна група треба
да докаже да је свет, у праву а друга да је у праву отац.
-Докази
група у виду расправе.
|
Завршни део: око 8 мин
|
-Утисци
деце о часу
|
Наставни листић бр
1.
1. Наведи особине
ликова:
Власник
магарца:______________________________________
______________________________________________________
Син:_________________________________________________
Пролазници:__________________________________________
2. Пронађи у тексту реченицу у којој се види
какав је власник магарца и шта мисли о себи. Препиши је.
______________________________________________________
3. Зашто
је власник магарца слушао пролазнике?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Наставни листић бр
2.
1.
Осуђујеш ли поступке власника магарца?_______________
2. Како
би ти поступио да си био на месту власника магарца?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. Коју
људску особину исмева народни приповедач?
________________________________________________________________________
Наставни листић бр
3.
1. Како
су пролазници тако лако успевали да мењају мишљење власника магарца?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Власник магарца је покушавао да удовољи сваком мишљењу пролазника. Из којих
поступака се то види?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Зашто
је власник рекао ово: ''Ми смо обојица јахали на магарцу, сад ваља да магарац
јаше на нама''.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Наставни листић бр 4.
1. За ову
народну приповетку може се рећи да је шаљива. Напиши шта је теби смешно у њој.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Наставни листић бр
5.
1. Син
власника магарца све време ћути и ради оно што му отац каже. Шта ти мислиш
зашто је то тако?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Приповетка извргава подсмеху људску глупост и неразмишљање. Јеси ли ти некад
био у ситуацији да ниси размишљао па си слушајући друге грешио. Опиши ту
ситуацију.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задатак за 1. групу
Није
важно шта мислиш о приповетки ко је у праву. Ваш задатак је да докажете да је
власник магарца у праву.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задатак
за 2. групу
Није
важно шта мислиш о приповетки ко је у праву. Ваш задатак је да докажете да су
пролазници у праву.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Како
би се у ствари решио проблем у приповеци?
Питање за ученике?
На основу тога како си разумео приповетку
одабери један од наслова који би јој одговарао:
Свако своју причу има
Триста људи, триста ћуди
Тешко оном ко не мисли својом главом
Смисли и ти још неке одговарајуће наслове
Нема коментара:
Постави коментар