ОПШТИ ПОДАЦИ:
Школа:
|
ОШ
''Драгољуб Илић''
|
Место:
|
Драчић
|
Датум:
|
30. 10. 2009.
|
Разред:
|
3.
|
Учитељица: Луција Тасић |
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
Наставна
тема:
|
''У
својој смеђој коси јесен носи''
|
Предмети:
|
Српски
језик, Математика, Природа и друштво, Ликовна култура у корелацији са
музичком културом
|
Тип
часа:
|
комбиновани:обрада,
утврђивање, стваралаштво
,проширивање знања
|
Облик
рада:
|
групни,
индивидуални, фронтални
|
Наставне
методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, метода практичних радова, амбијентална, илустративна,
кооперативна, радионичарска, разговор, метда усменог излагања
|
Наставна
средства:
|
презентација о јесени урађена у Power Pointu, текст-Читанка, стиропор, темпере, широке четке, наставни листићи са задацима за групе, аудио
ЦД, радови ученика
|
Техничка
помагала:
|
рачунар
и пројектор
|
Специјални
облик наставе:
|
интегративно
учење
|
Временска
артикулација часа:
|
Час
траје 135 минута (односно три везана часа)
Уводни
час: 45 мин
Главни
део: 45минута
Завршни
део: 45 минута
|
Предмет
|
Тип часа
|
Претходна ситуација
|
Српски језик
|
Обрада
градива
|
Домаћи задатак ученицима је био да прочитају Бајка о листу-Гроздана Олујић који се налази на 12. страни у Читанкама.
|
Математика
|
Утврђивање градива
|
До сада су деца научила мерне јединице, римске цифре и сабирање и одузимање троцифреног и једноцифреног броја, тако да ће задаци бити везани за то градиво.
|
Ликовна култура
|
Стваралаштво
|
На табли стиропора темперама да насликају јесен.
|
Природа и друштво
|
Утврђивање градива и проширивање знања.
|
Вертикална повезаност градива 1. 2. и 3. разреда.
|
ЦИЉ ЧАСА:
Обрадити, утврдити, проширити стечена знања о јесени кроз добро осмишљене и вођене активности учитеља, кроз хоризонталну и вертикалну повезаност градива из различитих предмета. Свим предметима се посвећује иста пажња.
|
ЗАДАЦИ ЧАСА:
|
- развијање љубави према природи,
- проширивање знања о јесени као годишњем добу,
- навикавање ученика на групни рад,
- сарадња међу децом,
- помоћ слабијим ученицима,
- развијање креативности код деце,
|
ТОК ЧАСА:
Садржај рада:
|
-Певање песме ''Јесењи дан'' као мотивација за рад
- презентација ''Јесен''
- ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-неко од ученика изражајно чита ''Бајка о листу,''Гроздане Олујић
-кратак разговор о бајци,
- подела деце у групе према афинитетима
и подела задужења
-док деца раде пустити тиху музику –Јесен - Вивалди, и вокално инструменталне песме о јесени
-надгледање рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција, упућивање и помоћ групама
-презентовање радова група
-запевајмо сложно сви за крај – Ст. Коруновић -Јесен
-утисци о часу
|
ДЕО
ЧАСА
|
САДРЖАЈ
|
ОБЛИК РАДА
|
НАСТАВНЕ МЕТОДЕ
|
НАСТАВНА СРЕДСТАВА
|
УВОДНИ ЧАС
|
-певање
песме Јесењи дан
-кратак
разговор о јесени
-Презентација
Јесен која је тако направљена да ученици истовремено обнављају градиво и уче
нове садржаје. Кроз лекцију која се обрађује има пуно питања тако да деца
одговарајући на њих уче. Овај део ће у информатичком кабинету трајати око 30
мин.
-Подела
деце у групе према афинитетима:
1.Група
за српски језик
2.
Група за математику
3.
Група за ликовно
4.
Група за природу и друштво
ИСТИЦАЊЕ ЦИЉА ЧАСА
-објашњавање
начина рада и подела задужења
|
ФРОНТАЛНИ
|
РАЗГОВОР, АМБИЈЕНТАЛНА
|
ЦД СА ПРЕЗЕНТАЦИЈОМ ''Јесен'',
ТЕКСТ: ''Бајка олисту'' Гроздане Олујић
|
део ч.
|
САДРЖАЈ
|
облик р
|
наст,
методе
|
наст.
средст.
|
ГЛАВНИ ДЕО
|
-док
деца раде пустити тиху музику –Јесен- Вивалди
-надгледање
рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција,упућивање и помоћ
групама
-подстицање
деце на сарадњу
-праћење
рада
|
ГРУПНИ ОБЛИК РАДА
|
КООПЕРАТИВНА, АМБИЈЕНТАЛНА,
РАДИОНИЧАРСКА, МЕТОДА ПРАКТИЧНИХ РАДОВА, МЕТОДА ПИСАНОИХ РАДОВА
|
текст-Читанка табла стиропора,
темпере, ширпке четке, наставни листићи са
задацима за групе,
|
ДЕО
ЧАСА
|
САДРЖАЈ
|
ОБЛИК
РАДА
|
НАСТАВНЕ
МЕТОДЕ
|
НАСТАВНА
СРЕДСТАВА
|
ЗАВРШНИ ДЕО
|
-презентовање
радова по групама
-наставни
листић са 1-2 питања како би се добила повратна информација о савладаном
градиву
-утисци
ученика о часу
|
ИНДИВИДУАЛНИ и ФРОНТАЛНИ
|
УСМЕНО ИЗЛАГАЊЕ, РАЗГОВОР,
ДЕМОНСТРАТИВНА
|
РАДОВИ УЧЕНИКА, АУДИО ЦД
|
Прилог бр 1.
Група за српски
језик
Бајка о листу- Гроздана Олујић
- Која два дрвета се помињу у
бајци?_______________________________
- Којој врсти дрвећа припада
дрвеће из бајке? __________________________________
- Шта лист јасена непрекидно
понавља?_______________________________________
- Како се лист јасена док је још зелен понаша према листу брезе?_________________________________________________________________________
- Које људске особине би смо
могли дати листу јасена?_________________________________________________________________________
- Шта се на крају догађа са
листом из приче? __________________________________________________________________________
- На какве људе подсећа лист јасена? ___________________________________________________________________________
- Да ли можеш да се присетиш
ситуације када се неко од људи –деце понашао као лист јасена? Ако не
можеш, замисли неку ситуацију па напиши. _________________________________________________________________________
- Зашто се ветар лоповски шетао
између грана, шта он намерава?_________________________________________________________________________
- Како ће на крају завршити и
други лист јасена?__________________________________________________________________________
11. Подвуците све именице у првом
пасусу бајке.
12. Напишите десет описних придева уз именицу
Јесен.___________________________________________________________________________
ПРИЛОГ БР. 2
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
- Тата је наручио 1 тону угља. Камион је довезао 600кг. Колико још треба да довезе?___________________________________________________________________________________________________________________
- Веверица је сакупила 260 лешника за зиму. Њена деца су појела 20 лешника. Колико је веверици остало?_____________________________________________________________________________________________________________________
- Воћар је убрао 564кг јабука за зиму. Крушака је убрао 7кг више. Колико је убрао крушака?____________________________________________________________________________________________________________________
- У јасеновој шуми посечено је 345 стабла за огрев. У буковој шуми посечено је 8 мање. Колико је стабала посечено у буковој шуми?______________________________________________________________________________________________________________________
- Бака је оставила за своју децу 367кг купуса да кисели за зиму. Колико још треба да остави да би имала 370кг.______________________________________________________________________________________________________________________
- Деда Марко је продао на пијаци 598 кг тек обраног кукуруза, а деда Миле за 5кг више. Колико је кукуруза продао деда Миле?______________________________________________________________________________________________________________________
- Бака Мара је спремила за зиму 125кг крушака, а јабука 6 кг мање. Колико има крушака? Напиши тај задатак римским цифрама.____________________________________________________________________________________________________________________
- Породица медведа спрема се за зиму. Тата Меда има 342 кг. Мама Мица је за 6 кг лакша од тате. Син Меца је 100кг лакши од тате.Колико кг има мама Мица? Колико килограма има син Меца?______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Чобанин тера велико стадо оваца да презиме у тору. Овнова има 867, а овчица за 7 више. Колико има овчица?____________________________________________________________________________________________________________________
- Потрудите се да и ви саставите један јесењи задатак.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прилог
бр. 3
Група за природу и друштво
- Када почиње и када се завршава јесен?________________________________________________________
2. Између којих годишњих доба се налази
јесен?
____________________________________________________________
3. Који су јесењи месеци?
____________________________________________________________
4. Колико
дана има јесен?
____________________________________________________________
5. Наброј шта све ''У својој смеђој коси
јесен носи.''
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Опиши промене у природи и јесење време
у:
Октобру:_________________________________________________________________________________________________________________
Новембру:_________________________________________________________________________________________________________________
Децембру:_________________________________________________________________________________________________________________
7.
Заокружи појаве које су везане за јесен:
Иње, роса, дуга, слана, киша, снег, развигор, ветар,
облаци, сунце
8. Наведи 5 доказа да је стигла јесен.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Које послове у селу људи обављају у јесен?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Напишите асоцијацију за јесен коју ће ваши другови решити. Асоцијација треба да садржи три ступца.
Прилог бр. 4
Група за ликовну културу
Материјал: Табла
стиропора, темпере и широке четке.
Од
добијеног материјала насликајте јесен.
Продукт рада групе за ликовну културу
Нема коментара:
Постави коментар