недеља, 4. август 2013.

Учионица радоваоница

Није занемарљиво каква је учионица у којој боравимо и радимо. То сви знамо. Нажалост, већина школа у Србији нема потребне услове за рад. Ово говорим из искуства, јер сам посетила многе школе представљајући моје књиге и водећи семинар ''Интеграција, корелација, занимација-интегративна настава.'' Ја имам срећу да радим у новој школској згради, која је и лепа и добро опремљена. Нама остаје само да оплемењујемо тај простор, да му ''удахнемо душу,'' и да чувамо оно што имамо. У томе се сви радници школе свесрдно труде и дају свој допринос. Наша учионица је увек уређена у складу са годишњим добима и празницима, тако да стално мењамо изглед ентеријера. Кад поставимо нешто ново, ученици редовно говоре ''Никад нам учионица није била лепша,'' и тако до следећег уређења. Предлажем идеје, али препуштам избор деци и сви заједно радимо. Често нам у помоћ прискачу и старији ученици. Тако да је за све нас наша учионица постала више од учионице. Постала  је учионица радоваоница.

                                                ЈЕСЕН У НАШОЈ УЧИОНИЦИ (2012. године)




                                Тата меда чисти лишће, а веверица Века прикупља лешнике

                                               Мали меда се припремио за зимски сан



                                          ЈЕСЕН У НАШОЈ УЧИОНИЦИ 2011. године



                                        ЗИМА, ЗИМА, Е ПА ШТА ЈЕ (2012/13. године)






                                   Меде спавају, а само понека тета Лија тражи храну

                                                   У СУСРЕТ НОВОЈ ГОДИНИ






                                                ПРОЛЕЋЕ У НАШОЈ УЧИОНИЦИ 2013.





ПРОЛЕЋЕ У НАШОЈ УЧИОНИЦИ (2014)






                                                             УСКРШЊИ КУТАК 2007. године






                                                 УСКРШЊИ КУТАК 2013. ГОДИНЕ



НОВОГОДИШЊИ КУТАК (2014)





ЛУТКАРСКИ КУТАК







петак, 2. август 2013.

Педагошко-психолошки аспекти примене луткарства у настави

                                    Осврт на књигу ''Лутка из ђачког кутка'' 
 Од првог контакта са учитељицом Луцијом Тасић, било ми је јасно да се ради о особи спремној да на сваки начин превазиђе ''замке'' старих натруха у васпитању и образовању, а које се пре свега односе на психозу школског успеха и климе притиска на децу. Она је на време схватила да је неопходан радикалан приступ корак у циљу очувања менталног здравља децде и усвајања знања на начин који мопже бити задовољство и ученицима и наставницима.
                Управо из тог разлога, учитељица Луција се окренула игри (у овом случају лутки и представи), као ефикасном средству у образовном погледу, јер они садржаји који су усвојени кроз игру памте се дуже, поготово ако је сам ученик актерпредставе и ако има активну улогу, што је у овом случају уочљиво. Не смемо заборавити на васпитне ефекте игре, у овом случају луткарске представе којом ова књига обилује.
                Свака од прича има своју моралну и васпитну поуку, прилагођену узрасту коме је намењена, тј. Ученицима од I-IV разреда.
То је узраст када су ученици пријемчиви за ново и кад се могу идентификовати са личностима из представа у циљу очовечења и изграђивања позитивних моралних особина.
Кроз сценску игру, деца се ослобађају страха, јасно се усмеравају према ликовима, предметима, појавама, разграничавајући шта је добро, а шта не, шта треба чинити, а шта не. Данас је то посебнозначајно, јер период у коме бивствујемо не даје довољно времена у васпитном раду родитељима који су у ''трци'' за обезбеђивањем основних егзистенцијалних потреба. Деца су буквално ''притиснута'' садржајима мас – медија, где те линије нису јасно повучене, и где се у обиљу шунда тешко сналазе.
Играјући улоге других, играју и своје ослобађајући се при том ''емоционалне заробљености'', страха од новог, непознатог, а при томе ослобађају своје интелектуалне потенцијале дајући свој доживљај сваког лика.
                Многе од наведених луткарских представа игране су у више глумачких екипа, где су учествовали и други учитељи наше школе, наставници музичке и ликовне културе. Било је и више поставки ученика из различитих одељења и сарадње између ученика различитих узраста. Учитељица Луција као организатор свега овога, била је посебно осетљива при избору глумаца за поједине улоге. Увек је имала у виду психолошке профиле ученика и ефекте које ће улога постићи код ученика. Тако су они са недовољним поуздањем- плашљивци, играли храбре ликове, они којим аје била потребна васпитна поука стављани су у ситуацију да је на прави начин и добију. Посебно је интересантан утицај на социјалну климу групе ученика који су учествовали у извођењу предтаве. Појединци који су имали проблема са запамћивањем улога чак од I разреда и тренутка када треба да почну да глуме били су стимулисани од целе групе која је знала текст улога и правовремени наступ. Ученици мотивишу једни друге и свесрдно помажу.
                Оно што је посебна вредност ове књиге је то што је ученицима приближен  на најбољи могући начин, један вид уметности који им је близак и који им помаже да свет око себе сагледају на један другачији начин.
                А мишљења ученика о луткарским предтавама су следећа:
-Представе више волим од часова физичког. -Марија Ј.
- Када глумим осећам се срећно и радосно.-Милица Ј.
-На тим часовима ми се забављамо и зато су ми они најлепши. -Вук М.
- Волим представе зато што у њима глумим. Осећам се ''стварно'' као да сам ја један од њих.- Јован П.
-Када глумим нешто, осећам се дивно. - Живко Ј.
- Било ми је жао кад је миш плакао. Не треба слабије дирати.-Драган М.
- Свиђају ми се представе јер је голуб спасао пчелу иако је мислио да га она не може спасти. Марко Д.
- Радим занимљиве ствари. Радим на часу. – Милош Ј.
-Волим представе зато што глумим са луткам.- Павле Ј.
-Волим луткарске предтаве зато што глумим са мојим друговима. Тада се осећам срећно и задовољно, а надам се и моји другови. -Снежана С.
- Дивно се осећам кад глумим. Морам да причам гласно и да пазим да се лутке лепо крећу. - Светлана М.
- Када глумим поносан сам на себе и своје другове. Матија Т.
                Деца су ипак најмеродавнија и најбољи критичари.
                                                                                         Мира Михаиловић Стијеповић
                                                                           Професор педагогије и психологије


Забавни часови

 Поред тога што волим да експериментишем и да истражујем нове начине рада у наставном процесу, често примењујем иновације у настави као и стечена знања са семинара којима сам присуствовала.  Сматрам да је битно изаћи из стереотипа и  тражити најефикасније методе рада и облике  наставе. Оно што несумњиво даје велике резултате у раду са децом млађег школског узраста је игролика настава. Кроз игру деца расту, развијају се, откривају појаве и свет око себе. Игра буди пажњу деце, а оно што је научено кроз игру дуже се памти. 
Оно за шта се годинама залажем и често примењујем у раду је интегративна настава. Оно што често примењујемо је амбијентална настава. Користимо све расположиве ресурсе сеоске средине. Мењамо место рада често излазећи из учионице, тако да одржавамо часове у етно кутку школе, библиотеци, медијатеци, информатичком кабинету, школској трпезарији...
Ово је мали приказ онога што радимо у нашој учионици. 



ОПЕТ КРЕЋЕ ПРОЛЕЋЕ-СВЕТ ОКО НАС









ПРИМЕНА ЛУТКАРСТВА НА ЧАСУ СРПСКОГ ЈЕЗИКА-ВЕТАР И СУНЦЕ








           
 ТЕМАТСКИ ДАН -ВОДА ЈЕ НАШЕ БЛАГО





МАМЕ НА ЧАСУ ЛИКОВНЕ КУЛТУРЕ- РЕЦИКЛАЖА НИЈЕ ГЊАВАЖА
Корелација ликовне културе, слободних активности и чувара природе







                          КВИЗ ЧАС ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА-СЛОВОИГРАОНИЦА


                                       Школски педагог Ана Степановић-гост на часу

                                                     Цветићи дубоко размишљају

                                     Учитељица Бојана Белушевић присуствовала је часу
                            И првопласирани и другопласирани добили су дипломе(тј. сви)

ТЕМАТСКИ ДАН: ЗДРАВА ХРАНА СВАКОГ ДАНА









    
МАТЕМАТИЧКА БАЈКА ТРИ ПРАСЕТА ПРЕМА СЦЕНАРИЈУ УЧИТЕЉИЦЕ ЉИЉЕ ПАВЛОВИЋ
Глумци у математичкој бајци били су: директор школе Зоран Новаковић у улози вука Вучка, три прасета глумиле су учитељица Бојана Белушевић, наставница музичке културе Марија Којић и учитељица Бојана Белушевић. Ја сам била у улози учитељице Сове. Часу је присуствовала и учитељица Драженка Марјановић.




ОСОБИНЕ МАТЕРИЈАЛА -ЕКСПЕРИМЕНТАЛНА НАСТАВА ИЗ СВЕТА ОКО НАС. 
ЗА ЧАС ЈЕ КОРИШЋЕНА ПРЕЗЕНТАЦИЈА УЧИТЕЉИЦЕ ЂУРЂИЦЕ СТОЈКОВИЋ.



                  
       СЕБИЧНИ ЏИН - МЕТОДИЧКИ ПРИСТУП ОБРАДИ КЊИЖЕВНОГ ДЕЛА



             
            МАЛИ ПИРАТ-МЕТОДИЧКИ ПРИСТУП ОБРАДИ КЊИЖЕВНОГ ДЕЛА
                                  
                        СЕБИЧНИ ЏИН- АКТИВНО УЧЕЊЕ -ДРАМАТИЗАЦИЈА БАЈКЕ






                                       БАЈКА О БЕЛОМ КОЊУ-АКТИВНО УЧЕЊЕ






ГРИМОВЕ БАЈКЕ (ОБРАДА ЛЕКТИРЕ)- АКТИВНО УЧЕЊЕ







  
ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЈА НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ
КОРЕЛАТИВНА НАСТАВА-МАТЕМАТИКА -МУЗИЧКА КУЛТУРА


ТЕМАТСКИ ДАН:''КО СЕ ЗДРАВО ХРАНИ, СВОЈЕ ЗДРАВЉЕ БРАНИ''                    ИНТЕГРАТИВНА НАСТАВА




                                                          Пирамида исхране



                                               
                                           КВИЗ ЧАС ИЗ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА



                                                               Победничка група
                          
                             КВИЗ ЧАС ИЗ СРПСКОГ ЈЕЗИКА- НАЈСЛАБИЈА КАРИКА



                                                                 Победници квиза

                         АМБИЈЕНТАЛНА НАСТАВА- ЖИВОТНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ-ШУМА




ТЕМАТСКИ ДАН-У СВОЈОЈ СМЕЂОЈ КОСИ ЈЕСЕН НОСИ




                               ПУСТИ БРИГУ, УЗМИ КЊИГУ- ЧАС У БИБЛИОТЕЦИ

                                   ШКОЛА НЕКАД И САД- ОЧИГЛЕДНА НАСТАВА




СТУДЕНТКИЊЕ БЕОГРАДСКОГ УЧИТЕЉСКОГ ФАКУЛТЕТА У ПОСЕТИ ШКОЛИ


                                      РЕЉЕФ НАШЕГ КРАЈА-ПРАКТИЧАН РАД





                                
                                    МАМАМА С ЉУБАВЉУ-ПОКЛОНИ ЗА ДАН ЖЕНА



                                ТЕМАТСКИ ДАН:  ''КАД ПРОЛЕЋЕ ДОЂЕ, СВЕ НАБОЉЕ ПОЂЕ''


   
РАДИОНИЦА СА МАМАМА ''ШЕШИР МОЈ''












ПРИМЕНА ТЕХНИКЕ ''ШЕСТ ШЕШИРА'' НА ЧАСУ СРПСКОГ ЈЕЗИКА







                                              Пролећни квиз ученика 2. разреда






                           Животне заједнице:њива, воћњак, повртњак, шума
                                          Амбијентална теренска настава 




Сами смо направили воћну торту
Поклон другарици за рођендан из посебног разлога





ОСТАШЕ НАМ ПОСЛЕ ВУКА ЛЕПА СЛОВА И АЗБУКА
Час из српског језика у 1. разреду (18.новембар 2015)