ОПШТИ ПОДАЦИ:
Школа:
|
ОШ
''Драгољуб Илић'' Драчић
|
Место:
|
Жабари-издвојено
одељење
|
Датум:
|
24. 04.
2008.
|
Разред:
|
1.
|
Учитељице:
|
Милена
Страхинић и Луција Тасић
|
|
СТРУЧНИ ПОДАЦИ О ЧАСУ:
|
Предмети,
наставне јединице, тип часа:
|
Српски
језик- Пролеће- Воја Царић
Математика-Сабирање
и одузимање дестица -Утврђивање градива
Свет
око нас-Пролеће-Утврђивање
Ликовна
култура –Опет креће пролеће (комбинована техника) -Обрада и стваралаштво
Сви
часови су у корелацији са музичком културом.
После
два часа интегративне наставе ученици ће имати 2 часа физичког аспитања.
Физичко
васпитање-Штафетне игре-такмичење
|
Тип
часа:
|
комбиновани:обрада,
утврђивање, стваралаштво
|
Облик
рада:
|
групни,
индивидуални, фронтални
|
Наставне
методе:
|
текстуална,
метода писаних радова, метода практичних радова, амбијентална, илустративна,
кооперативна, радионичарска, разговор, усмено излагање
|
Наставна
средства:
|
текст-Читанка,
картон, пресоване пролећне биљке, лепак, колаж папир, бојице по избору,
наставни листићи са задацима за групе, аудио ЦД, радови ученика
|
Техничка
помагала:
|
рачунар
|
|
|
Временска
артикулација часа:
|
Час
траје 90 минута
Уводни
део: 10 – 15 мин
Главни
део: 45минута
Завршни
део: око 30 минута
|
Садржај
рада:
|
Мотивација
за рад:слушање песме Ст. Коруновића- Пролеће;
Уводни час је из српског језика:
-Учитељ
изражајно чита текст;
Пролеће
Опет
креће
пролеће
с
песмом кроз мој крај.
Дође
ласта, дође рода,
зажубори
бистра вода
и полете
змај.
Топли
дани
сунчани,
изменили
свет.
И гле
свуда наоколо,
где је
било грање голо
осуо се
цвет.
Вредне
пчеле почеле
да
скупљају мед.
Снега
нема, зима није,
бацили
смо бунду, скије-
лоптин
сад је ред.
Воја
Царић
Кратак разговор о песми.
1.Како
пролеће у песми стиже у песников крај?
2.
Зашто песник каже да пролеће долази с песмом?
3. Које
птице прве долазе и најављују долазак пролећа?
4.
Каква је вода у песми?
6. Шта
још вода може да ради?
7.Шта
деца воле да праве у пролеће?
8. Како
су топли дани изменили природу?
9. Које
је пролећно цвеће?
10.
Зашто је дошао ред на лопту?
- Објашњавање
начина рада ;
-Подела
деце у групе и подела задужења;
-ИСТИЦАЊЕ
ЦИЉА ТЕМАТСКОГ ДАНА
Обрада песме Пролеће из српског језика, кроз
интеграцију сродних садржаја из математике, света око нас, музичке и ликовне
културе.
-Док
деца раде пустити тиху музику – (Пролеће- Вивалди, Лабудово језеро- Чехов);
-Надгледање
рада у групама, ако је потребно давање додатних инструкција, упућивање и
помоћ групама;
-Презентовање
радова по групама;
-Запевајмо
сложно сви за крај – Висибаба,
-Утисци
деце о часу;
|
ПРИЛОГ БР.1
ГРУПА ЗА СРПСКИ
ЈЕЗИК
1.Од
датих слова саставите речи:
Ћ Е О П Л
Р Е _________________
А А Б Б С
В И И ___________________
В Н И А Р
Ч Ј А Г О Е ____________________
2.Од
датих речи саставите реченице:
Пролеће у
крај стиже мој._______________________________________
Селице су
птице ласте. _________________________________________
У бари рода једној на стоји
нози._________________________________
3.Ако правилно решите укрштеницу у првим пољима
усправно добићете назив једног годишњег доба:
1. Пољана (краће)
2. Женско име, а може бити и име цвета(бела….)
3. Из њега пада киша
4. Једно годишње доба
5. Женско име (Емилија краће)
6.Врста птице
7. Женско име
1.
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
6.
|
|
к
|
7.
|
м
|
|
н
|
|
4. Спојите име са
одговарајућом радњом.
Пчелица цвета
Лептир сија
Цвеће зуји
Сунце лети
5.Напишите две
реченице о пролећу.
_________________________________________________________________________________
ПРИЛОГ БР. 2
ГРУПА ЗА МАТЕМАТИКУ
Решите задатке. На првој линије је решење, на
другој одговор.
Одговоре
пишите пуним реченицама!
Договарјте
се о раду у групи!
- Бере меда јагоде, у шарену
корпицу, да нахрани дечицу и дебелу женицу. Набрао је меда 80 јагода.
Уморио се, сео на пањ и почео да се слади. Када је кући дошао, 60 је
остало. Колико је појео?____________________________________________________Одговор:____________________________________________
2. 2. Лети бумбар изнад траве. Зуји,
зуји броји мраве. Било их је 50. У травицу, под гљивицу, сакрило се 10. Колико
ће мрава бумбар да изброји?
___________________________________________________
Одговор:_________________________________________
- Родиле су младе мајске
трешње. На једној трешњи има 40 зрелих плодова, а на другој 30. Колико укупно има трешања____________________________________________________Одговор:________________________________________________
- Дечаци и девојчице плету
венац од белих рада. Дечаци су набрали 30 цветова, а девојчице 50. Колико
је укупно цветова у том венчићу?
__________________________________________________
Одговор:__________________________________________
- У корпи је било 60 јагода.
Мама је дала 30 јагода деци, а 10 је она појела. Колико је јагода остало?
_________________________________________________________
Одговор:______________________________________________
- На цвет једне јабуке слетело
је 40 пчела. Долетело је још 30, а затим још 20. Колико је пчела на ту
јабуку слетело?
_________________________________________________________
Одговор:
________________________________________________
- У ливадици расту љубичице.
Има и плавих и белих. Плавих је било 60. Колико је белих ако знамо да има
укупно 90 љубичица?
_______________________________________________________
Одговор:_______________________________________________
ПРИЛОГ
БР. 3
ГРУПА ЗА СВЕТ ОКО НАС
На
постављена питања одговарајте пуном реченицом!
Договарајте
се о раду у групи!
1. Набројте
годишња доба:
__________________ _____________ _____________ _____________
2. У горе
наведеном задатку заокружи годишње доба које је сада:
3. Шта
ради сунце у пролеће?
____________________________________________________________
4. Које
су биљке весници пролећа?
_________________________________________________________
5. Наброј
птице веснике пролећа:
________________________________________________________
6. Како
се одевамо у пролеће?
Дечаци:__________________________________________________
Девојчице:
_______________________________________________
7. Које
су ваше пролећне игре?
_____________________________________________________________
ПРИЛОГ БР. 5
Група за Ликовну
културу
Задатак:
Од постојећег материјала: пресоване пролећне
биљке, лепак, картон, колаж папир, темпере, водене боје, направите слику
пролећа.
Техника је комбинована: сецкање, лепљење, цртање,
бојење.
Свако у групи треба нешто да уради.
Сарађујте и стварајте!
Продукт рада групе за ликовну културу
ФИЗИЧКО
ВАСПИТАЊЕ
ШТАФЕТНЕ
ИГРЕ
У ових 5 штафетних игара такмичиће
се две екипе од 10 такмичара. Побеђује она екипа која игру правилно и најбрже
заврши.
1.Постављање
и сакупљање флаша
Први играч трчи из почетне позиције са 5
пластичних флаша и поставља једну по једну на обележена места на одређеном
растојању. Враћа се празних руку назад. Следећи их сакупља и доноси трећем који
их поново поставља.
2. Простиремо
веш
Између статива гола је канап са штипаљкама.
Први играч трчи са три крпе, простире их на сушило и враћа се. Додирне другог
играча који отрчи, покупи веш и донесе следећи.
3. Додирни
лоптом стативу
Први играч трчи носећи лопту у рукама. Лоптом
додирне стативу и враћа се, предаје је другом играчу, који то исто чини.
4.Сакупљамо
празне флашице
Мале пластичне флашице су у корпи у рукама
првог играча. Тако натоварен, трчи до гола где је окачена празна корпа. Вади
једну по једну флашицу, оставља их и враћа се с празном корпом коју предаје
другом играчу. Он трчи да их покупи, враћа пуну корпу следећем играчи и тако
редом.
5. Трчање
у џаку
Сви учесници су распоређени на
раздаљини од 2м. Први улази у платнени џак, скаче до другог, излази а други улази
и скаче до трећег и редом до задњег.