недеља, 27. април 2014.

Животне заједнице-Тест знања

Разред: 3.
Ученик:__________________

1. Допуни реченице:
Животна заједница је___________________________________________________________
Станиште је __________________________________________________________________
Животне заједнице могу бити _______________ и ____________________.
У свакој животној заједници постоје ____________ исхране, а прва карика у ланцу је увек ______________.
                                                                                                                                            8 бод

2. Зеленом бојом обоји  природне, а црвеном култивисане животне заједнице:


парк

њива

бара

пашњак

виноград

река

воћњак

повртњак

ливада

језеро
5        бод

3. Наведи називе биљака:
Житарице су:
Индустријске биљке су:
Четинарси су.
Зељасте биљке су:

















                                                                                                                                   8 бод 
4. Именуј животне заједнице које видиш на сликама:

                                            _________


________________________________
                                                 __________________________
___________________
_____________________

5 бод
 5.Заокружи тачан одговор:
Многе биљке и животиње могу да живе у две и више животних заједница.             
ДА   
НЕ
Култивисане живоне заједнице је створио човек и прилагодио их својим потребама.
ДА   
НЕ
Храст, буква, топола, бор и бреза спадају у листопадне шуме.                                     
ДА   
НЕ
Ливада је култивисана животна заједница у којој живе разне врсте трава.                
ДА   
НЕ
Пастрмка живи у барама.                                                                                                 
ДА   
НЕ
Поред вода земљиште је влажно и ту живе врбе и тополе.                                          
ДА   
НЕ
У повртњацима расте поврће, крмно биље и индустријске биљке.                             
ДА   
НЕ
Винова лоза подједнако успева у топлијим и хладнијим крајевима на брежуљкастом земљишту
ДА   
НЕ
Парк је природна животна заједница у којој расте украсно дрвеће, жбуње, трава и цвеће.
ДА   
НЕ
Кукуруз је и житарица и индустријска биљка.
ДА   
НЕ
10 бод
6. Прецртај оно што не припада скупу: 

А) Биљке и животиње у животним заједницама не могу да живе без:
љубави    ваздуха     воде      ватре   земљишта  хране   сунца  

Б) Лековите ливадске биљке су:
мајчина душица    шипурак    љубичица      нана      бела рада  камилица   јагорчевина

В) Шумске животиње су:
јелен  видра    дивља свиња     медвед   куна златица   веверица    лисица
7 бод

Кључ за бодовање

        35 - 43 бода  5
       27 - 34  бода 4
       19 - 26 бодова 3
12    - 18 бодова 2
0-      11 бодова  1

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                ОЦЕНА:

Потпис родитеља:

_______________
Учитељица: Луција Тасић

петак, 25. април 2014.

Прилошке (глаголске) одредбе за место, време и начин- вежбање


 Разред:3.
Ученик:_____________________

1.      Одреди службу речи у реченицама:
Једне ноћи дуну изненада јак ветар у селу.
Субјекат:_____________________
Предикат: ____________________
Прилошка одредба за место: ____________________
Прилошка одредба за време: ____________________
Прилошка одредба за начин: _______________________

Сваке ноћи коњ је брзо трчао  стазама и пропланцима.
Субјекат:_____________________
Предикат: ____________________
Прилошка одредба за место: ____________________
Прилошка одредба за време: ____________________
Прилошка одредба за начин: _______________________

У рано јутро коњ се изненада затече на стази према селу.
Субјекат:_____________________
Предикат: ____________________
Прилошка одредба за место: ____________________
Прилошка одредба за време: ____________________
Прилошка одредба за начин: _______________________
           
2.Допуни реченице прилошким одредбама за време, место и начин:
Никола игра фудбал.
__________________________________________________________________
Маријана облачи лутку.
__________________________________________________________________
Игор вежба математику.
__________________________________________________________________

3. У следећем тексту подвуци црвеном бојом прилошке одредбе за место,  плавом прилошке одредбе за време, зеленом прилошке одредбе за начин.

Сваког јутра мама полако буди Милицу и Мирка. На столу их чека припремљен доручак.  Она потом жури у канцеларију. Сестра и брат у кухињи доручкују и журе у школу. На путу до школе срећу другове. Прелазе преко једне опасне раскрснице. Пре осам сати стижу у школу. После другог часа почиње велики одмор. Ученици  као вихор јуре по школском дворишту. Неки брзо трче за лоптом по фудбалском терену. Други лагано играју кошарку на кошаркашком терену. Свуда се чује граја и смех.




Рекли су о мени

НЕС 2014. ГОДИНЕ



Чланак објављен у Просветном прегледу


Чланак објављен у локалном листу Напред



Чланак објављен у часопису ''Ђачко доба''


Чланак објављен у листу ''Вечерње новости''


                        Чланак објављен у годишњаку ''Даница'' који издаје Вукова задужбина
                                                 и у годишњаку ''Даница за младе''




Чланак објављен у локалном листу ''Напред''


                                        Чланак објављен у локалном листу ''Напред''



                                            Чланак објављен у локалном листу ''Напред''



                                      Објављено у часопису ''Забавник ђачког доба''



Чланак објављен у новинама ''Правда''




НЕС 2014. ГОДИНЕ




четвртак, 24. април 2014.

Еколошки маскенбал 2014.

У нашој школи сваке године 22. априла на Дан планете Земље одржава се тематски дан под називом Сачувајмо планету. Пошто је овај важан датум ове године био на ускршњем распусту, одржали смо само еколошки маскенбал у коме су учествовали ученици млађих разреда из матичне школе. До сада смо маскенбал увек изводили у предивном простору испред школе окружени зеленилом. Због временских прилика овог пута маскенбал је изведен у ходнику. Али то није умањило његов значај нити ужиутак свих присутних. Био је ово празник за очи. 
Као и увек, ученици су се са својим родитељима потрудили да припреме најкреативније и најлепше маске и костиме, тако да је трочлани жири имао тежак задатак да одлучи коме ће припасти дипломе.












                                                       НАЈ, НАЈ, НАЈ МАСКА(1.МЕСТО)

                                                         НАЈ, НАЈ МАСКА (2.МЕСТО)
                                                            НАЈ МАСКА (3.МЕСТО)
                                               Навише уложеног труда (плашт је ручно осликан)
                                             Маске са најбољим еко порукама три сестре
                                                                    Шумски краљ
                                                              Најкреативнија маска
                                                 Најлепша маска- краљ краставаца

                                                          Најсмешнија маска




А за најкреативније одељење проглашено је одељење 4.разреда учитељице Каролине Нешковић.